February 24, 2016

Productive Saturday, huh?

Assalamualaikum.

Well, hiiiiiii! Wah wah. Sejak masuk Tapah habis tak kisah langsung pasal blog ni. Kesian baby hm. Okay, alhamdulillah sekarang dekat UiTM Tapah, Perak. Time dapat tu kan, rasa jauh rasa tak sanggup rasa taknak terima. Kau bayangkan kau kena berjauhan dengan family. Kau kena berjauhan dengan masakan bonda yang dah menjadi pujaan kau kat rumah. Kau kena berjauhan dengan bilik kau yang kau sendiri tahu tu tempat terbaik kau. Serious ok. Kalau boleh aku nak bawak bilik aku tu sekali pergi Tapah ni. Paling tak sanggup nak tinggalkan rumah. Mana lagi tempat yang kau boleh rilek, chill, sit like a boss selain dekat rumah?

Masuk Tapah ni, alhamdulillah jugak member semua baik-baik. Tempat pun baik. Roommates pun baik. Lecturers pun baik. Since Tapah ni baru 3 tahun (ke 5 tahun aku sendiri tak tahu), facilities semua nice. So, sebenarnya nak cerita activities aku je. Aku boleh cakap Tapah ni kampung jugaklah. Pedalaman. Pekan yang about 15 mins dari uitm ni pun takda apa sangat but ada kfc. Siapa peminat tegar kfc tu boleh lah duduk pekan tu, hadap kfc hari hari. As a student, bila kau bosan, takkan kau lagi nak membosankan diri kau duduk melanguk tercongok dalam bilik sepanjang hari? Asyik hadap handphone, laptop, buku pastu tidur pun tak boleh jugak kan melainkan kau memang dasar pembosan (?) hahaha so aku dengan 4 lagi hakak-hakak plan nak keluar ke ipoh. Kereta sewa ada kan, be productive sikit tak boleh ke lastik dahi ko kang.

Sabtu, 20 Feb 2016.

Kitorang plan nak pergi Kellie's Castle. Ni idea Awaa and dia yang drive since dia yang nak. Kitorang pun sewa sebuah kereta Saga baru warna merah. Sebuah kau, gila. Haha. Untuk sehari RM60, bagi aku okaylah kot? Kitorang berlima. Tongtong sorang RM12. Still affordable untuk Saga baru. Tapi kalau kau sewa Range Rover and then harapkan sehari RM60 memang tak dapat lah, kau kenapa? Aku rasa penyewa tu pun taklah lembab sangat? Haha. So, 10.30 pagi tu kitorang dah siap. Kena jalan pulak sampai pagar yang boleh dikatakan 2km daripada kolej aku. But pagi lagi kan takdalah panas terik, (not just yet). Haha. Dah naik kereta, apa benda first kena buat? Bukak waze. Wajib ada waze, ada internet selaju darah yang mengalir dalam badan manusia. Aduh over. Haha. Tapi kan, siapa yang masih buat CITO dulu pakai seatbelt dulu sebelum drive tu, aku respect. Sebab aku, amalkan benda tu semua time jpj je weh lol macam nak kena tunjal je kan. Haha.

So, big thanks to Ain sebab dia tukang waze. So, kitorang gerak ke Kellie's Castle. Tapi, hakak sorang ni Naddeyya tengah kebuluran teruk. Perut dia cari gaduh, so kitorang pun singgah Mydin makan dulu. Biar dia puaskan nafsu makan dia. Kesian ok kalau biar orang berjalan lapar lapar ni. Haha. Dah habis makan tu, around 11.30 baru gerak Kellie's Castle. Well, aku boleh cakap lah bangunan dia hodoh tapi cantik. Kau faham tak? Castle dia hodoh, tapi cantik. Haha. View dia cantik. Detail dia cantik. The castle itself, cantik walapun abandoned. Nak masuk castle tu kena bayar RM5 per person, parking RM2.






Cantik kan? Ke tak cantik bagi kau? Halamak ko ni. Takda jiwa art betul, dah main jejauh. Hahaha. Percaya tak aku berjaya sampai ke puncak? Hahaha. Base paling atas tu. Penat weh aku tak tipu. Kalau siapa rasa macam nak kurus tu, aku sarankan kau naik turun castle ni hari hari. Dengan panas terik dia. Burn fats betul. Tak percaya? Boleh cuba. Haha. So kitorang dengan gigihnya naik sampai atas. Tak sekarang ni, belum masuk castle lagi gallery phone dah 70 gambar. Kau rasa? Haha benda memang datang sini untuk bergambar je. Bukan boleh picnic ke, study ke, main futsal ke apa pun. Kalau kau buat, kau legend. Haha. So, apa lagi. Kau penuhkan je gallery phone kau sampai dia kata storage full lepastu menyesal macam aku sampai aku rasa nak lempang gallery ni. Haha.


Oh daripada tadi aku dok cakap kitorang kitorang hakak hakak kan, haa ni lah 4 hakak tu. Tudung hitam baju putih tu Awaa. Tudung hitam baju kotak tu Naddy. Tudung coklat baju hitam tu Syaz. Tudung pink baju putih tu Ain. Nampak tak semua tengah buat apa? Pegang phone setting nak ambik gambar tengok gambar delete gambar edit gambar post gambar, kau pun tahu. Aku malas cerita lebih. Kegigihan tu ada ye kawan-kawan demi shot cantik cantik mahupun bukan pengguna iphone ataupun dslr. 


Ni tangga untuk ke basement. Aku tertanya-tanya, kenapa rajin sangat buat basement? Hahaha

 

Basement dia ada lubang pulak tu. Untuk safety kot entahlah.



Aku baca kat papan tu, dia kata Kellie mati sebab pneumonia. Tapi roh dia still berlegar legar setiap malam especially dekat koridor ni, menjaga castle ni. Huhu. Alhamdulillah aku pergi pagi. Time tu, Kellie tidur lagi mungkin. Ok gurau hahahahahahahahaha


Dah datang. Setiap penjuru, setiap celah, setiap corok wajib ada gambar k.


Cak! Sorry. Aku bukan Kellie. Kau apahal? Hahaha



Tingkap dia, bagi aku semua tak safe. Haha. Ke sebab tak sempat siap? Yela, aku mana tahu pun entah entah ada pagar pagar ke, dawai dawai electric ke, siap dengan langsir ada lace lace weh castle kot. Tak siap pun cantik, dah siap? Haa. Tambah pulak aku princess dia. Lagi cantik hahaha






Castle ni serious banyak tangga. Jalan sini jumpa tangga. Jalan sana jumpa tangga. Tapi ada lift. Cuma, cerita dia. Lift castle ni tak sempat settle sebab orang yang buat lift tu mati kat Portugal. So, kesian dekat aku lah. Kena naik tangga. Hahaha.


Tangga dia banyak, kecik pulak tu. Aku syak Kellie ni suka naik tangga. Hahaha

 



Dah dah. Dah habis cerita Kellie's Castle ni. Panas oi. Tak larat dah. Time ni semua tak sabar nak masuk kereta rasa kedinginan aircond. Hahaha. So, bila dah rasa segar balik. Teruskan perjalanan, Pergi mana? Jeng jeng. Pergi...



 
Weolls pergi milkcow atas permintaan Ain. Dia nak sangat, craving katanya. Well, at least dapat legakan tekak yang kering kan. Kellie punya pasal ah ni. Haha. Lepas dah settle dengan milkcow. Hakak pun pergi Aeon Ipoh Seksyen 18. Ipoh pun banyak seksyen meh? Entah. Sabar. Belum habis merantau Ipoh. Haha. Konon pergi Aeon nak tengok wayang. Naddy and Syaz nak tengok deadpool but aku nak tengok ola bola. At last, semua tak tengok sebab? Wayang dia problem. Hihuhihuhui. So kitorang solat then shopping je barang sikit then makan Nandos! Whats not to love about ayam nandos? Sedap hoccays.





Lepas dah melepet dekat Aeon tu sampai maghrib. Dah solat apa semua., balik. Yay balik! Oh tak. Tak balik lagi. Kitorang pergi Dewan Bandaraya Ipoh. More like Dataran Ipoh. Macam dataran merdeka jugak lah. Ramai melepak lepak. Ada yang main rollerblade, smartwheel, mini motorcycle, ada yang lepak pumpang pumpang tak buat apa. Aku still terpesona dengan air pancut warna warni dia. Silap takda fireworks je. Kalau tak lagi lama aku duduk situ. Hahaha.

    


Then, baru lah balik uitm balik. Haha. Puas berjalan. Around pukul 10.20 malam baru sampai. Tu pun pergi pulang kereta sewa tu dulu. Haha lepastu kena tulis nama sebab balik lambat dekat polis tu. Ala abe abe polis, macam tak biasa je tengok budak balik lambat hahahaha 

Okay, boleh cakap memang penat. Malam tu kaki cramp. Hahaha. Semua macam zombie kot. Lemah longlai. Lepastu esoknya, semua tidur tak ingat dunia. Bangun solat lepastu tidur balik. Qada' penat semalam. Haha kawan kawan lucu tau. Well, itu jela cerita jumpa Kellie ni. 

P/s: Lepasni nak merantau Kampar or pergi kutip strawberry or maybe, The Lost World of Tambun lets? Haha x